Kto nie je online neexistuje

Po dlhom rozmýšľaní ste sa rozhodli konečne uskutočniť svoje sny a zrealizovať plány v oblasti podnikania. Založili ste si živnosť, tí odvážnejší rovno sročku. Ako sa však dostať k zákazníkovi? Ako si ľudia všimnú váš produkt alebo službu? Produkt (služba) môže byť akokoľvek dobrý, bez zákazníka sa vám dariť nebude. V dnešnej dobe je na to len jedna odpoveď: Online marketing.

Web je stále na prvom mieste

Veľa ľudí si myslí, že mať web v dnešnej dobe nie je až tak dôležité. Niektorí web úplne nahradili facebookom. Je to omyl. Web je stále na prvom mieste. Ale v dnešnej dobe nie len hocijaký, tobôž nie na free hostingu. Je jedno, či je web rozsiahle portálové riešenie alebo len vizitka. Základom každého dobrého webu je seo analýza. Táto spočíva v seo audite a v analýze kľúčových slov. Seo analýza sa dodáva programátorovi webstránky ešte počas programovania pred spustením stránky.  Dobre vykonaná seo analýza je základným predpokladom pre to, aby si vás vyhľadávač vôbec všimol, prípadne vás aj posunul pred konkurenciu na vaše relevantné kľúčové slová.

Sociálne siete

Podpora každého kvalitného webu spočíva v existencii a prepojení na sociálne siete. Facebook, Twitter, Instagram či LinkedIn sú základné siete, kde by vaša spoločnosť mala existovať. Jedna vec je postovanie rôznych príspevkov či už aktualít z vašej firmy alebo zaujímavých článkov. Na druhej strane sa na facebooku dajú vytvárať veľmi kvalitné ppc reklamy s presným cielením na vašu cieľovú skupinu.

Google AdWords

Predstavuje veľmi využívaný reklamný systém spoločnosti Google. Jeho princípom sú ppc reklamy, ktoré môžu byť umiestnené vo vyhľadávacej alebo obsahovej sieti. Väčšina ľudí vyhľadáva cez Google. Ak sa váš web nezobrazí na prvých priečkach alebo prvej stránke pre vaše kľúčové slová, tak zákazník využije službu konkurencie. A tu je priestor práve pre ppc reklamy.

Ostatné nástroje online marketingu 

Nástrojov je samozrejme oveľa viac ako sú vyššie uvedené. Dôležitý je napríklad obsah – content. Či už na webe, sociálnych sieťach alebo prostredníctvom vytvárania blogu. Zaujímavými článkami prinášate na váš web takisto potencionálnych zákazníkov, ktorých môžete prostredníctvom rôznych nástrojov cielene oslovovať. K drahším, ale o to účinnejším formám patrí PR, písanie článkov a s tým spojené zvyšovanie povedomia o vašej firme alebo značke. Budovanie spätných odkazov, email marketing či newslettre sú ďalšie nástroje, ktoré vám odporučí každá dobrá online agentúra.